El màxim òrgan de govern del centre és el Consell Escolar.
Està format per l'equip directiu del centre, un representant dels mestres, un representant de l'Ajuntament, un representant de tots els pares i mares de l'escola i un representant de l'AMPA. Al formar part d'una ZER, el Consell Escolar de l'escola està sotmès a les decisions preses i aprovades en el Consell Escolar de ZER, que és el màxim òrgan representatiu i és qui aprova el reglament de normes d'organització i funcionament dels centres, projecte educatiu, calendari, horaris...
Membres del Consell Escolar
Presidenta: Neus Cornellas
Secretària: Mònica Perramon
Cap d’estudis: Eva Roig
Representant Ajuntament: Teresa Pagès
Representant mestres: Iolanda Segura
Representant de pares i mares de l'escola: Mireia Catot
Representant de l’AMPA: Dolors Manent, Pilar Puig, Sílvia Codina
Resum de l'últim Consell Escolar de l'escola - 27 de febrer de 2019
Resum del Consell Escolar de l'escola - 26 de febrer de 2018
Resum del Consell Escolar de l'escola - 18 d'octubre de 2017
1.- Informació sobre l’exercici econòmic 2018 i pressupost del 2019
Es
presenten els resultats de l’exercici econòmic 2018. Es repassen els ingressos
i les despeses. Es
presenta el pressupost per l’exercici 2019, que està basat en les despeses del
2018.
2.- Carnestoltes
L’AMPA ja ho té tot lligat.
Finalment el Leandre Casas portarà el cotxe amb música i amb el rei
carnestoltes per anar davant de la rua. La rua i l’espectacle al centre cívic
els dinamitzarà la companyia La Bombeta.
3.-Setmana literària i Sant Jordi
-
El claustre de
mestres proposa seguir amb l’activitat de Llegim al carrer el dia de Sant
Jordi, que serà el primer dia del 3r trimestre.
-
L’AMPA farà
paradeta de roses i manualitats, juntament amb la colla de geganters, al matí
al davant del Soldevila i a la tarda depenent d’on es faci l’entrega de premis
del certamen literari. Els llibres encara no se sap si ho faran perquè són
poques i hi ha molta feina. La Mireia com a membre de l’ATAP s’ofereix per
ajudar a gestionar el tema dels llibres per no quedar sense parada.
-
L’ATAP també
vendrà manualitats diverses davant de la seva seu el dia de Sant Jordi al matí.
-
Ens hem apuntat a
l’activitat solidària de l’ONG Save the children. Cada alumne decorarà un punt
de llibre a l’escola que s’emportarà a casa per regalar-lo a algú. Qui el rebi
pot “pagar” el punt de llibre i col·laborar amb l’ONG d’ajuda als refugiats.
-
L’Ajuntament farà
finalment l’entrega de premis del certamen el dia de Sant Jordi a la tarda.
S’ha d’acabar de parlar amb la Sagrari sobre si serà al centre cívic o a
l’escola.
4.-Patis
Es va recollir opinió dels alumnes i s’ha reunit la
comissió amb la direcció. Es fa la proposta de fer una altra jornada de patis
per continuar fent-hi millores. Ara hi ha previst fer les següents accions:
- millorar i afegir elements
a la cuineta i construir una tarima de fusta a terra.
- fer una altra tarima de
fusta per fer un racó de lectura
- repensar i repintar els
jocs a terra
- col·locar estanteries amb
caixes o cistelles per guardar material de joc
- fer un sorral al pati dels
grans
- estudiar com es pot
construir una rampa tobogan arran de terra aprofitant el desnivell que hi ha
entre el camp de futbol i el bosquet.
Entre les idees dels nens hi havia posar cistelles de
bàsquet. S’està estudiant posar les cistelles als laterals del camp de futbol.
La jornada de patis serà el 7 d’abril, tot el dia, amb
possibilitat de quedar-se a dinar.
5.-Fi de
curs
El 7 de juny es farà la festa al Centre cívic, en
l’horari de sempre, cap a les 18h. Després es farà sopar a fora a la plaça i
espectacle a càrrec del Manel Justícia.
6.- Aula
polivalent i Biblioteca
L’alcalde va demanar si volíem partir l’aula en dues
parts per tenir dues aules o bé deixar un sol espai. Ho vam debatre en claustre
i veient les necessitats vam concloure que un espai gran ens va millor. Com que
s’hauria d’insonoritzar perquè s’hi pugui fer música i psicomotricitat, el claustre
demana que enlloc de gastar en tancar les aules, destinem el pressupost a posar
parquet i posar cortines de roba.
Com que la música ja no s’haurà de fer a la
biblioteca, es podrà recuperar el projecte de millora de biblioteca que s’havia
fet alguns cursos enrere, dissenyat per la Marta Rabassa.
7.-Sortida
de 6è a Port Aventura
La Mònica passarà preu de la sortida de 6è a l’AMPA
perquè valorin si volen seguir fent aportació als alumnes que hi assisteixen,
com s’havia fet els darrers cursos amb el viatge.
1.- Informació
sobre l’exercici econòmic 2017
Es presenten els resultats de l’exercici econòmic 2017. Es repassen els
ingressos i les despeses.
-Es fa la consulta de quines són les despeses bancàries, ja que 787,13€
és un import molt elevat. S’explica que en aquesta partida s’hi inclouen:
259,73€ de comissions per manteniment de línia i serveis, 442,70€ de rebuts
retornats i 84,70€ de comissions generades per aquests retorns.
Hem de fer la consulta de si cal que constin com a despeses bancàries
els rebuts retornats si ja estan liquidats.
-Es consulta també per què no quadren els ingressos de sortides amb les
despeses de les mateixes. S’explica que hi ha sortides que no es cobren com a
sortides a les famílies, sinó que si hi ha saldo suficient de les quotes de
material, es treuen els diners de la partida de quotes de material: la trobada
de corals, el teatre en anglès.. a més apareix com a despesa l’import total del
viatge de 6è (uns 2600€), quan una part està ingressada el 2017 (uns 1400€) i
una altra part ja estava ingressada el 2016 (de la venda de berenars).
Es presenta el pressupost per l’exercici 2018, que està basat en les
despeses del 2017.
-Hi ha una partida d’ingressos corresponent a la venda d’entrades de
pastorets. El cobrament d’entrada ha generat més ingressos que despeses i
s’acorda que els 400€ i escaig de beneficis s’invertiran en una sortida
d’escola perquè en puguin gaudir tots els alumnes.
2.- Setmana literària
Hi ha activitats ja lligades:
- Visita de
l’il·lustrador Joan Turu (19 i 26 d’abril, amb el qual es farà projecte per
pintar un mural a una paret del pati i es pintarà amb els nens)
- Llegim al
carrer: es treballaran poesies, però des de l’escola s’intentaran lligar les
poesies amb tema de natura per treballar els arbres del pati...
- Potser
s’aprofita per col·locar els noms pirogravats dels arbres al pati durant la
setmana.
- Caldrà
saber si l’AMPA farà paradeta de llibres, que segur que serà que sí, però
encara no saben si hi haurà venda d’altres productes, ni quin dia es faria.
3.-Patis
Ha sorgit una
proposta de famílies i volen informar-se de si seria possible instal·lar
material lúdic (tipus rampes) que compleixi la normativa. Quan tinguin
propostes, pressupostos i informació sobre normativa, es parlarà amb
l’Ajuntament per intentar fer-ho possible.
4.-Festa de la ZER
De
moment el que tenim lligat és:
-Final
de festa (Pallassa Trafalgar). Encara cal decidir si ella farà la rua.
-Activitats
de matí a càrrec de les mestres.
-Esmorzar
a càrrec de l’AMPA.
-Caterings:
s’ha parlat amb el Soldevila i ho han vist complicat per tanta gent, però s’han
ofert per ajudar a tallar fruita, a guardar begudes o el que calgui a les
neveres...S’ha demanat també al Valentí Hernández, que està molt disposat però
no tenim pressupost. Tenim pressupost d’Scolarest i les Caterines.
-A la tarda servei de bar a càrrec de l’AMPA.
-Logística
(taules, cadires...) cal passar-ho a l’Ajuntament.
Es
convoca a la Comissió de Festa de la ZER el dia 9 d’abril a les 17:10h. per
continuar preparant la festa.
5.-Visita
al Cosmocaixa
Tots els grups de
l’escola faran un conte de ciència per presentar-lo a un concurs, que ens dóna
dret a entrades gratuïtes per tots els alumnes. Hi anem el 17 de maig. Cal
pagar dos autocars. La direcció proposa agafar diners de les entrades de
pastorets per pagar-ne una part. Els membres del Consell hi donen el
vist-i-plau. S’aprova la sortida.
6.-Sortida
de CS
El 6 d’abril tenim
aprovada una subvenció per participar en la sortida Coneguem els nostres parcs,
en el Parc Natural de St. Llorenç del Munt i l’Obac amb alumnes de CS. És una
sortida totalment subvencionada per la Diputació de Barcelona. S’aprova la sortida.
Resum del Consell Escolar de l'escola - 18 d'octubre de 2017
1.- Constitució del Consell Escolar
Aquest curs serem membres del Consell Escolar les mateixes persones que el curs anterior.
2.- Aprovació dels objectius del Pla Anual pel curs
2017-18
En el document que recull els objectius per aquest
curs, hi ha tres grans blocs:
-
Èxit
escolar (dins el qual hi ha la novetat del treball per espais, en el punt 1.5)
-
Excel·lència
educativa (dins el qual es contemplen les activitats que ens defineixen com a
escola innovadora)
-
Equitat i
cohesió social (en el qual es tenen en compte les necessitats individuals i
socials de tots els alumnes, així com tots els agents de la comunitat
educativa)
3.-Projecte “A l’escola amb bicicleta”
La valoració dels
alumnes de moment és molt bona. Des de l’Ajuntament també en fan una primera
valoració molt positiva i es plantegen la possibilitat d’ampliar el servei més
endavant.
La representant de
l’Ajuntament proposa fer un sistema, tipus enquesta per famílies, per tal que
tothom pugui dir com valoren aquesta prova pilot.
4.-Calendari i organització de festes
-
Castanyada: Des de l’AMPA s’ofereixen famílies per venir a fer panellets.
Acabaran de concretar quins dies els pot anar bé venir. Vindrà el Manolo a
torrar les castanyes. Les paperines quedem que les faran els nens. A les 16h.
s’obrirà la festa a les famílies.
-
Nadal: Hem d’afanyar-nos a demanar la sala del Centre cívic per la
representació de pastorets. Aniria bé la col·laboració de les famílies per fer
decorats, portar el control de la part tècnica, fer de caps de sala (entrades),
fotografia i vídeo, maquillatge...
Com
que caldrà renovar decorats i vestuari decidim que farem pagar entrada de 2,5€.
A cada funció hi haurà 200 entrades sense comptar els nens. En guardarem 2 per
família que s’hauran d’abonar i venir a buscar. S’encarregarà l’AMPA de la
reserva de les entrades, que segurament es farà per ordre de resposta al correu
electrònic. Pagaran els nens de fora de l’escola a partir de 3 anys.
El
berenar pels nens el pagarà l’Ajuntament. Des de l’escola passarem llistat del
nombre d’alumnes i les intoleràncies alimentàries a la Teresa Pagès perquè pugui
encarregar-lo.
-
Carnestoltes (9 de febrer): En principi farem rua, espectacle i berenar
a càrrec de l’AMPA. Obert les famílies.
-
Sant Jordi: Es celebra la setmana literària els dies anteriors i
posteriors a Sant Jordi. Hem demanat que vingui el Joan Turu (il·lustrador).
Vindrà el 19 i el 26 d’abril, que seran els dies que començarà i acabarà la
setmana literària. L’AMPA tornarà a fer paradeta de llibres, roses i
manualitats. Encara no hem concretat si participarem a l’activitat “Legim al
carrer”.
-
Cantata Petit príncep: a l’abril/maig es farà aquesta Cantata de ZER.
Encara està per veure a quina sala es podrà fer dels pobles de la vora.
-
Festa de la ZER
(12 de maig): Aquest curs toca a Calders i es necessitarà la col·laboració
de tota la comunitat educativa. Caldria fer una comissió per preparar aquesta
festa. Des de l’escola es farà una convocatòria el mes de novembre per començar
a pensar en quines activitats o espectacles podem organitzar.
-
Festa de fi de curs (22 de juny): Ja decidirem més endavant si mantenim
el mateix format de sempre.
5.-Obres de tancament del porxo
El projecte està
fet. La regidora convocarà a una reunió amb l’alcalde i la direcció de l’escola
per presentar-lo.
6.-Loteria de Nadal
Tot i que l’AMPA ja
tenia comprat el número, han decidit tornar-lo i es participarà amb un número
de La Grossa.
8.-Acollida matinal i dimecres a la tarda
La directora comenta
que al matí es tocava material de la classe que no és per jugar, però ja s’ha
parlat amb la monitora d’acollida i està solucionat.
Pel que fa als
dimecres a la tarda, vénen nens de fora de Calders que un cop acabada
l’activitat es queden dins el recinte escolar. Cal recordar que està prohibit
quedar-se. Hauríem de tenir la porta d’escola tancada i només obrir en el
moment de recollir els nens. L’AMPA avisarà la monitora de l’activitat de
música i a l’escola es preocuparà de mantenir la porta tancada.
9.- Pressupost per compres previstes
El
dia de la reunió general de pares es va fer una votació a mà alçada per decidir
a on s’invertiran els diners de les quotes d’AMPA i va sortir que es podrien invertir
en materials per les classes i els espais de l’escola. La directora presenta
una llista de tot el que creiem important adquirir properament: auriculars,
mp3, ordinadors portàtils, caseta d’intercanvi de llibres, microscopis, lupes
binoculars, estació meteorològica, pantalla per projectar i instruments
musicals.
Des
de l’escola es demana que l’AMPA es miri el pressupost i que decideixin què es
pot pagar amb els diners d’AMPA que abans es gastaven en llibres.
10.- Patis
Des
de l’AMPA hi ha una petita comissió que vol continuar millorant els espais
d’esbarjo i que voldrien fer una petita despesa (uns 2.000€), que són una
quantitat petita amb la qual es podria fer un bon canvi. La comissió de patis
es reunirà i en parlarà. Es proposarà que totes les famílies puguin decidir
gastar aquests diners en els patis.
Cap comentari:
Publica un comentari